سیب مجموعه‌ای از خواص متعدد و ریز مغذی‌های مفید را در خود دارد و یكی از بهترین میوه‌ها به حساب می‌آید

بلاگ سوز>سلامت>افرادی كه در كنار مصرف دیگر میوه‌ها و سبزیجات مقدار زیادی سیب مصرف می‌كنند كمتر دچار ناراحتی‌های عروق مغزی می‌شوند


به گزارش بلاگ سوز:سیب مجموعه‌ای از خواص متعدد و ریز مغذی‌های مفید را در خود دارد و یكی از بهترین میوه‌ها به حساب می‌آید. از این میوه در تركیب بسیاری از غذاها و دسرهای مختلف نیز استفاده می‌شود.

اما محققان طی سالیان اخیر به این نتیجه رسیده‌اند كه خوردن حداقل یك سیب در روز می‌تواند سلامت بدن را بهبود بخشد. اما متاسفانه بسیاری از ما چندان تمایلی به این میوه و فواید سرشار آن نداریم. شاید اگر تاثیرات بی‌نظیر آن را بشناسیم، توجه بیشتری به مصرف آن نیز داشته باشیم.

كاهش احتمال سكته‌های مغزی با مصرف سیب

تركیبات آنتی‌اكسیدانی و ریز مغذی‌های سیب در كاهش بروز خونریزی‌های مغزی<Brain hemorrhage> موثر است. تحقیقی كه توسط دانشمندان هلندی صورت گرفت نشان می‌دهد افرادی كه در كنار مصرف دیگر میوه‌ها و سبزیجات مقدار زیادی سیب مصرف می‌كنند كمتر دچار ناراحتی‌های عروق مغزی می‌شوند.

مراقبت از سلامت دندان‌ها با سیب

از قدیم سیب به‌عنوان مسواك طبیعی معروف بود زیرا می‌تواند دندان‌ها را تمیز كند و باكتری‌های عامل پوسیدگی‌های دندان را كاهش دهد. مطمئنا بهداشت كامل دهان و دندان را تضمین نمی‌كند اما در مواردی كه دسترسی به مسواك و نخ دندان نیست مفید خواهد بود.

تنظیم عملكرد روده‌ها با سیب

هر عدد سیب تا ۵ گرم فیبر دارد كه برای تنظیم عملكرد روده‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر هموروئید لازم است. سیب مانند یك ضد اسهال طبیعی و ملین ملایم عمل می‌كند. این میوه برای بهبود كولیت و همچنین جلوگیری از یبوست بسیار مفید است.

تحریك سلامت مغز با سیب

آنتی‌اكسیدان قوی به‌نام كرستین در پوست سیب وجود دارد كه برای محافظت از سلول‌های مغزی در برابر اكسایش رادیكال‌های آزاد از ویتامین C موثرتر است. مصرف روزانه یك عدد سیب به حفظ حافظه مطلوب و پیشگیری از آسیب‌های عصبی كمك می‌كند.

پاكسازی عروق با سیب

نوعی فیبر به‌نام پكتین در سیب قادر است سطح كلسترول بد خون را كه در طولانی مدت باعث بسته شدن عروق می‌شود را كاهش دهد. به‌علاوه، آنتی‌اكسیدان‌های آن نیز مانع از چسبیدن چربی‌ها به دیواره رگ‌ها شده و به این ترتیب از سیستم قلبی وعروقی محافظت می‌كند.

كمك به كاهش وزن با سیب

گرچه تحقیقات علمی ثابت نمی‌كنند كه سیب یك میوه چربی‌سوز طبیعی است اما در رژیم‌های لاغری جایگاه خاصی دارد زیرا هضم غذا را بهبود می‌بخشد، بسیار كم كالری است و مقدار فیبر بالای موجود در آن احساس سیری به‌همراه دارد كه مانع از پرخوری می‌شود.

تاثیر ضد سرطانی سیب

سیب حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه مولكول‌های رادیكال‌های آزاد را كه باعث پیشرفت سلول‌های سرطانی می‌شوند را از بین می‌برد.

بهبود كیفیت خواب با سیب

فسفر زیاد سیب تا حدی تاثیر آرامبخشی دارد. خوردن یك عدد سیب قبل از خواب مفید است زیرا از اختلالات خواب مانند بی‌خوابی پیشگیری می‌كند.

كاهش خطر ابتلا به دیابت با سیب

افرادی كه روزانه سیب می‌خورند كمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. پكتین به تنظیم سطح قند خون كمك می‌كند زیرا باعث حل شدن قندها و مواد سنگین مانند جیوه و سرب می‌شود.armandaily

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای بلاگ سوز محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.